Lista prozdrowotnych właściwości ciecierzycy

Sprawdź, co wyjątkowego kryje w sobie ta roślina strączkowa! Ciecierzyca inaczej zwana także cieciorką lub grochem włoskim. Jest modnym dodatkiem do sałatek, składnikiem hummusów, a także wielu innych pysznych dań. Szczególnie lubiana jest w kuchni indyjskiej i arabskiej, ale również Polacy coraz częściej wykorzystują ją do przyrządzania różnych dań. Ciecierzyca jest źródłem wielu prozdrowotnych substancji odżywczych, które opiszemy w tym artykule. Zapraszamy do lektury!

Ciecierzyca – właściwości

1.     Ciecierzyca to bogate źródło białka

W 100 g cieciorki znajdziesz aż 8,86g białka. Z tego względu jest lubiana i używana w diecie wegańskiej, jako dobry zamiennik białka pochodzenia zwierzęcego. Ponadto dostarcza wszelkich aminokwasów, których nie posiadają np. produkty zbożowe. Wegetarianie i weganie powinni jednak zadbać również o inne źródła białka w swojej diecie, którymi mogą być np. groch, soczewica, soja czy fasola.

2.     Spożywanie ciecierzycy pomoże obniżyć ciśnienie i poziom cholesterolu

Ciecierzyca obniża poziom „złego cholesterolu” w organizmie, a podwyższa zawartość tego „dobrego”. Regularne spożywanie ciecierzycy pomaga również obniżyć ciśnienie krwi, dzięki zawartości potasu. Pierwiastek ten zwiększa drożność naczyń krwionośnych, co w efekcie powoduje spadek ciśnienia.

3.     Ciecierzyca dobra dla diabetyków

Ze względu na to, że ciecierzyca ma niski indeks glikemiczny (IG=30) mogą po nią sięgać bez problemu osoby chore na cukrzyce, a także te cierpiące na insulinooporność. Co więcej, zawarty w niej błonnik pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi oraz obniży wchłanianie węglowodanów.

4.     Ciecierzyca wspomaga odchudzanie

Błonnik zawarty w ciecierzycy, powoduje szybsze uczucie sytości podczas jedzenia. Dlatego też dodając cieciorkę do swoich posiłków, możemy zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Poza tym błonnik również zmniejsza wchłanianie energii z pożywienia, a także zwiększa wydalanie tłuszczu z organizmu. 100 g ciecierzycy dostarcza 164 kalorii. Z tego względu najlepiej spożywać ją regularnie i w niedużych ilościach.

Przeczytaj także:  Wysiłkowe nietrzymanie moczu po porodzie – czy problem rozwiąże się sam?

To tylko podstawowe właściwości prozdrowotne tej rośliny strączkowej. Najlepiej, jeśli również włączysz ją do swojej diety i odkryjesz resztę korzyści płynących z jej spożywania. Ciecierzyca – kupisz tutaj i nie pożałujesz!

Ciecierzyca – ciekawostki

Ciecierzyca uprawiana jest w dwóch odmianach: kabuli i desi. Ziarna kabuli są najczęściej spożywane, a można je poznać po tym, że są duże i mają kremowy kolor. Nasiona desi są zaś małe i mogą występować w kilku kolorach: kremowym, czarnym, czerwonym, brązowym, żółtym i zielonym.  Zarówno ciecierzyca kabuli, jak i desi odznacza się słodkawym, delikatnym i nieco orzechowym smakiem. Właściwości zdrowotne ciecierzycy od dawna znane i doceniane są w krajach basenu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu.

Ciecierzyca – zastosowanie w kuchni

Z ciecierzycy ca całym świecie przygotowuje się wiele przysmaków. Do najbardziej popularnych zalicza się hummus i falafele. Jednak cieciorka jest również składnikiem wielu innych dań np. zup, pasztetów, kotletów, pierogów czy krokietów.

Woda, w której często przechowuje się ciecierzycę zwana aquafabą to płyn, który również wykorzystuje się w kuchni. Dodaje się go szczególnie do kremów, a także wielu innych deserów wegetariańskich i wegańskich.

Jak widzisz ciecierzyca to roślina strączkowa, która posiada wiele właściwości prozdrowotnych. Warto włączyć ją do swojej codziennej diety, a ona „odpłaci się” wpływając na dobrą kondycję całego organizmu.

Podobne posty:

Przeczytaj także:  Kaszel u dziecka w nocy – o czym może świadczyć i jak sobie z nim radzić
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook