Jak pozbyć się boczków?

Oceń ten artykuł:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (3 votes, average: 5,00 out of 5)

Boczki to częsta przypadłość, która wynika z nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Na przypadłość cierpią nie tylko kobiety, lecz także wielu mężczyzn. Sposobów na pozbycie się boczków jest wiele, lecz te najkuteczniejsze wymagają zaangażowania i przede wszystkim cierpliwości.

Lekkostrawna i zblinasowana dieta

Powstawanie boczków wynika z odkładania się tkanki tłuszczowej. Powodem jest zła lub niezdrowa dieta. Skomponowanie dobrze zbilansowanej i lekkostrawnej diety daje efekty bardzo szybko. Pozbawienie codziennego jadłospisu potraw obfitujących w tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, i produktów słodzonych to podstawowa zmiana swoich nawyków żywieniowych. Na talerzy powinno pojawić się natomiast znacznie więcej produktów o niskim indeksie glikemicznym, które zmniejszą procesy wyrzucania insuliny do układu krwionośnego. Skrajnie zmieniający się poziom cukru we krwi w niewielkich odstępach czasu, w prosty sposób prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej w postaci boczków. Należy bezwzględnie unikać produktów spożywczych wysokoprzetworzonych, ciężkostrawnych lub jedzenia typu fast food. Na powstawanie boczków wpływa także spożywanie alkoholu, który zawiera bardzo wiele kalorii w postaci płynu. Zakazane produkty najlepiej jest zastąpić warzywami, rybami, chudym mięsem i tłuszczami pochodzenia roślinnego. Dieta lekkostrawna już po tygodniu stosowania sprawia, że wzrasta uczucie lekkości, a brzuch staje się mniej wydęty. Na efekty w postaci usunięcia boczków należy poczekać nieco dłużej.

Aktywność fizyczna, czyli walka z boczkami

Spalanie tłuszczu z boczków wymaga zaangażowania w regularne ćwiczenia fizyczne. Warto postawić na trening cardio oraz ćwiczenia angażujące mięśnie skośne brzucha. Podczas ćwiczeń, któe teoretycznie nie angażują partii mięśniowych na brzuchu, warto go spinać, dzięki czemu efekty pojawią się szybciej. Aktywność fizyczna powinna być regularna, lecz przede wszystkim dostosowana do możliwości oraz wydolności organizmu. Jest to istotne zwłaszcza na początku walki z boczkami, aby nie spowodować nadmiernego zmęczenia organizmu oraz frustracji prowadzącej do rezygnacji. Najlepszymi ćwiczeniami są dyscypliny angażujące więcej partii mięśniowych jednocześnie, takie jak bieganie, jazda na rowerze lub pływanie, które skutecznie wysmuklą całe ciało.

Codzienna pielęgnacja

Prawidłowo zbilansowaną dietę oraz regularną aktywność fizyczną warto wspomagać codzienną pielęgnacją ciała. Nie wystarczy jednak jedynie wklepywanie balsamu nawilżającego, lecz przede wszystkim zabiegi wpływające na wewnętrzne warstwy skóry oraz przepływ krwi i limfy. Przykładem może być szczotkowanie ciała na sucho, korzystanie z masażu bańką chińską lub body wrapping, czyli owijanie partii ciała folią spożywczą. Wszystkie te zabiegi można stosować na brzuch oraz boczki i są proste do wykonania w warunkach domowych. Wspomogą one codzienne starania i wzmocnią uzyskane efekty. Ponadto wpłyną na rozbijanie grudek tłuszczowych, czyli cellulitu. Do szczotkowania ciała wystarczy posiadać odpowiednią szczotkę, która kosztuje kilkanaście złotych w popularnych drogeriach. Taka sama sytuacja występuje w przypadku masaży bańką chińską, dostępną za bardzo niewielką cenę. Do zabiegu body wrappingu wystarczy folia spożywcza obecna w każdym domu. Oznacza to, że z boczkami można walczyć w warunkach domowych i bez wysokich nakładów finansowych.

Boczki mogą pojawić się u każdej osoby i najczęściej są wynikiem zaniedbań codziennego odżywiania się oraz braku ruchu. Walka z boczkami nie musi być ani trudna, ani tym bardziej bardzo kosztowna. Zmiany w codziennych nawykach warto wprowadzać nie tylko w przypadku wystąpienia boczków, lecz także w ramach profilaktyki przed ich powstawaniem.

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook


Podobne posty: