Jaką dietę stosować przy problemach z cerą?

Piękna i zadbana cera powoduje poczucie większej pewności siebie oraz poczucia atrakcyjności. Niestety wiele osób zmaga się z różnymi problemami dotyczącymi cery. Do problemów tych może się zaliczać trądzik, przebarwienia, cienie pod oczami oraz wiele innych. Niestety coraz więcej osób zapomina, że przede wszystkim najważniejszą kwestią jest zadbanie o odpowiednią dietę. 

Potas

Potas jest jednym z najważniejszych substancji odpowiedzialnych za dobrą kondycję cery. Niestety zdarza się również tak, że ludzie cierpią na niedobór potasu i właśnie wtedy zaczynają się pojawiać problemy z wyglądem wizualnym. Należy zaznaczyć, że potas znajduje się praktycznie we wszystkich produktach żywnościowych za wyjątkiem cukrów i tłuszczów. Do przykładowych produktów, które mają dużą ilość potasu należy zaliczyć w szczególności:

  • mięso królicze
  • mięso w kurczaka
  • słodkie ziemniaki
  • dynię
  • śliwki
  • banany
  • grejpfruty
  • mleko
  • jogurty
  • orzechy
  • groch
  • fasolę
  • pomidory
  • ryby tj. łosoś, bądź flądra
  • suszone morele
  • winogrona
  • mandarynki
  • pomarańcze
  • zielony groszek
  • czarną porzeczkę
  • agrest
  • sok winogronowy
  • sok pomarańczowy
  • sok jabłkowy
  • sok z czarnej porzeczki
  • miód
  • seler
  • soję
  • marchew
  • boćwinkę
  • melon
  • czerwoną porzeczkę

Witamina D

Witamina D ma nie tylko pozytywny wpływa na kondycję naszej cery, ale przede wszystkim dobrze oddziałuje na cały organizm. Bowiem odpowiednio wpływa na układ nerwowy, kości oraz pomaga podwyższyć odporność. Do produktów, w których można znaleźć witaminę D należy zaliczyć:

  • śledzia
  • makrelę
  • dorsza
  • łososia
  • węgorza
  • białko jaja
  • kawior
  • sardynki
  • grzyby
  • pieczarki
  • masło
  • sery żółte
  • mleko
  • jogurty
  • maślanki
Przeczytaj także:  Usuwanie zmarszczek, leczenie nadpotliwości i bruksizmu. Botoks w medycynie estetycznej

 Kwas foliowy

Regularne spożywanie kwasu foliowego da naszej skórze możliwość nabrania zdrowego i promiennego wyglądu. Bowiem bierze on udział w procesie syntezy komórek, utrzymuje poprawny metabolizm homocysteiny, pobudza naczynia krwionośne, ale również zapobiega powstawaniu wyprysków i przyśpiesza regenerację skóry. Czynnikami polepszającymi wchłanianie się kwasu foliowego są witamina B i witamina C. Należy pamiętać, że wchłanianie się kwasu foliowego może być zaniżone przez stosowanie środków antykoncepcyjnych, spożywanie dużej ilości alkoholu, palenie papierosów, jak również przez wysoką temperaturę. Jeżeli chodzi o produkty bogate w kwas foliowy to należy przede wszystkim wymienić:

  • ciecierzycę
  • szpinak
  • sałatę
  • fasolę białą
  • korzeń i natkę pietruszki
  • kurze jajka
  • brokuły
  • jarmuż
  • brukselki
  • słonecznik
  • sezam
  • wątróbkę z kurczaka
  • brązowy ryż
  • czereśnie
  • żytni pełnoziarnisty chleb
  • kiwi
  • świeże truskawki
  • chleb graham

Podobne posty:

Przeczytaj także:  Ksylitol, erytrytol, a może stewia - który słodzik wybrać?
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook