Jak przyciągnąć czytelników na bloga?

Mówi się, że nie sztuką jest przyciągnąć czytelnika na bloga, sztuką jest go zatrzymać. W końcu od treści zależy jego być albo nie być. Nie ważne jednak, jak świetny content jesteś w stanie stworzyć – jeśli nie uda ci się go wypromować, twój blog przejdzie bez echa. Dlatego właśnie dziś podpowiadamy, co zrobić, aby zwrócić uwagę czytelników i zyskać popularność w sieci.

Serce bloga, czyli kilka wskazówek na świetne treści

Przyciągnij tytułem

Intrygujący, chwytliwy, dający do myślenia, a może kontrowersyjny? Jaki powinien być idealny nagłówek? Przede wszystkim odzwierciedlający treść artykułu i przyciągający uwagę. Nie stawiaj na clickbaity, bo prędzej czy później taka praktyka się na tobie zemści. Tytuł powinien oddawać kwintesencję posta, ale odrobina intrygi również nie zaszkodzi.

Znajdź swój własny styl

To prawda, że pisze się pod konkretną grupę docelową, ale nie zapominaj o szczypcie “siebie”. Najlepiej pisać takim językiem, jakim się na co dzień posługuje, oczywiście filtrując co nieco, żeby uniknąć zbyt potocznego stylu.

Tworzenie treści, które są nie tylko bogate merytorycznie, ale również ukazują cię jako zwykłego człowieka, choć w dalszym ciągu eksperta w swojej dziedzinie, z pewnością wzbudzi zaufanie czytelników, a twój styl stanie się wśród nich rozpoznawalny.

Zadbaj o aspekt wizualny

Nasz mózg lubi poczucie estetyki, dlatego zadbaj o przejrzysty układ swojego bloga. Postaraj się ograniczyć reklamy i wyskakujące okienka do minimum lub jeszcze lepiej – pozbądź się ich całkowicie.

Wzbogać tekst o obrazy, infografiki i inne elementy wizualne. Takie blogi są znacznie częściej odwiedzane. Pamiętaj jednak, aby używać własnych grafik, bo nie ma nic gorszego niż widok tego samego zdjęcia na wielu stronach, co jest obecnie chorobą szerokiej dostępności materiałów stockowych.

Nie zapominaj o systematyczności

Systematyczna publikacja wpisów pozwoli ci zaistnieć nie tylko wśród osób zainteresowanych twoją niszą, ale przede wszystkim w SERP. Google lubi unikalne i regularnie udostępniane treści. To świadczy o tym, że blog “żyje” i ma się dobrze.

Zastanów się, jak ty byś zareagował na bloga z ostatnim wpisem sprzed 6 miesięcy. Nie zachęca, prawda?

Wyjdź poza schemat

Chyba każdy zna to uczucie podczas oglądania ulubionego serialu, kiedy to odcinek się kończy, a w nas pozostaje uczucie niedosytu. Zastosowanie takiego nietypowego schematu może przynieść wiele korzyści i zatrzymać czytelnika na dłużej. Jeśli temat go zainteresuje, z pewnością wróci po dalszą część wpisu. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać. Nawet najbardziej zagorzały fan nie będzie czekał w nieskończoność.

Przeczytaj także:  Przewodnik po Turcji – 5 miejsc, które musisz zobaczyć

Wzywaj do działania

Zachęć swoich czytelników do interakcji, kończąc każdy post pytaniem lub jakimś dającym do myślenia stwierdzeniem. Budowanie więzi, odpowiadanie na komentarze i dyskusja pod wpisem sprawią, że na blogu zrobi się gwarno jak na targowisku. A przecież chcesz, żeby było o nim głośno, prawda?

Zamieść powiązane wpisy

To bardzo skuteczna strategia, która pozwoli czytelnikowi zapoznać się z twoimi wcześniejszymi wpisami o podobnej tematyce. Najlepiej umieścić kilka linków pod postem. To nie tylko sposób na zatrzymanie internauty na blogu, ale przede wszystkim na wzbudzenie jego zaufania wartościowymi treściami.

Aktualizuj stare wpisy

Na pewno po dłuższym blogowaniu pierwsze wpisy będą wymagały edycji. Rzuć na nie okiem i uaktualnij nie tylko same treści, ale również sposób ich prezentacji. Być może w trakcie pracy nad blogiem zdecydowałeś się na inny układ bądź styl. Upewnij się, że wszystkie wpisy są spójne.

Zasięg bloga, czyli promocja

Optymalizacja – SEO

Im szybciej opanujesz podstawowe strategie SEO, tym lepsze osiągniesz rezultaty. W optymalizacji chodzi przede wszystkim o dostosowaniu treści nie tylko pod czytelnika, ale także pod wyszukiwarki internetowe.

Pamiętaj zatem o odpowiednim nasyceniu wpisu słowami kluczowymi (tu przydadzą się różne wtyczki, np. Yoast w WordPressie) i naucz się, jak sprawdzić pozycję strony w Google.

Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, meta tytułach i meta opisach, a także zgłoszeniu bloga do Google Search Console i indeksowaniu tylko stron o największym znaczeniu.

Social media

Media społecznościowe świetne ściągną ruch na twojego bloga. Nie oszukujmy się, więcej osób spędza swój czas na Facebooku czy Instagramie niż na twojej stronie. Dlatego wykorzystaj potencjał i zasięg social media, publikując na nim każdy nowy wpis.

I nie, nie musisz tego robić ręcznie za każdym razem, kiedy dodasz nowy post na swojego bloga. Istnieją specjalne wtyczki, które zautomatyzują ten proces.

Inne blogi

Komentuj, angażuj się, czerp inspirację i inicjuj interakcje z właścicielami innych blogów. W ten sposób pokażesz im, że istniejesz, a jeśli dodatkowo treści w twojej blogosferze przypadną im do gustu, możesz liczyć na słowa uznania, follow, a nawet polecenie.

Przeczytaj także:  Tapety w kwiaty – cztery nowe odsłony dobrze znanego wzoru

Możesz również zacząć tworzyć wpisy gościnne na inne blogi, gdzie umiejętnie zamieścisz kotwicę przekierowującą na twoją stronę.

Fora dyskusyjne

Udzielaj odpowiedzi na pytania z twojej niszy na forach dyskusyjnych. Pamiętaj tylko, aby były one wartościowe i miały na celu faktycznie komuś pomóc. Jeśli twój komentarz będzie wyglądał jak reklama lub gorzej – jak spam, z pewnością nikogo nie zachęcisz do odwiedzenia twojego bloga.

Newsletter

Nie każdy ma czas na social media, ale maile sprawdzamy wszyscy. Wykorzystaj więc potencjał newslettera. Do tego potrzebna będzie oczywiście lista mailingowa. Jej zbudowanie jest wprawdzie czasochłonne, ale posiadając taką bazę czytelników, łatwiej będzie ci przypominać im o nowych treściach.

***

Świeży pomysł, soczyste treści, przejrzysty układ i szczypta SEO to idealny przepis na bloga, który przyciągnie czytelników. Wprowadź powyższe wskazówki w życie, by w krótkim czasie spijać śmietankę sukcesu.

Znasz inne przydatne porady? Podziel się nimi w komentarzach!

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook