3 skuteczne sposoby na poprawienie formy do lata!

Oceń ten artykuł:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (1 votes, average: 5,00 out of 5)

Lato zbliża się wielkimi krokami, a Ty obawiasz się, czy kostium z zeszłego roku będzie pasował, czy pora poszukać rozmiar większego? Masz jeszcze czas, żeby popracować nad tym, by się zmieścić, a może nawet kupić nowy, ale w mniejszym rozmiarze! Naprawdę możesz przygotować się do lata nawet bez wychodzenia z domu, bo najważniejsza jest Twoja motywacja i chęci do podjęcia zmian.

W rzeczywistości tylko trzy kroki dzielą Cię od tego, by pozbyć się nadmiaru kilogramów i zrobić formę. Ale uwaga – wraz z poprawą samopoczucia i wyglądu może się okazać, że zmienisz również nawyki żywieniowe i zrobisz formę na lata, a nie na lato – na  pewno jesteś gotowa?

Zróżnicowana dieta pierwszym krokiem do sukcesu

Jeżeli do tej pory Twój sposób odżywiania pozostawiał wiele do życzenia to najwyższy czas, aby go poprawić. W rzeczywistości nawet niewielkie zmiany mogą mieć ogromny wpływ na Twój organizm! Zróżnicowana dieta oparta na prawidłowym zapotrzebowaniu kalorycznym poprawi nie tylko Twoją sylwetkę, ale także samopoczucie. Możesz skorzystać oczywiście z pomocy doświadczonego dietetyka, ale możesz również sama policzyć Twoje zapotrzebowanie – istnieje wiele kalkulatorów PPM, które pomagają w obliczeniu ilości potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania kalorii i wskazują jaki deficyt kaloryczny jest Ci potrzebny, aby zdrowo schudnąć.

Zapomnij o wszelkich głodówkach! One pomagają tylko tyć, nie chudnąć, bo powodują efekt jojo i zwalniają metabolizm. Tak naprawdę zdrowa, zróżnicowana dieta jest jedynym sposobem na pozbycie się nadwagi. Jak? Bardzo łatwo!

Przeczytaj także:  Jak optycznie powiększyć oczy

Najpierw wyeliminuj z diety cukier. Całkowicie. Nie chodzi tutaj tylko o cukier w kawie albo słodyczach. Sprawdź z ciekawości ile cukru znajduje się w chlebie, ketchupie albo parówkach, które masz lodówce i zamień je na takie, które nie mają dodanego w składzie cukru lub przynajmniej są słodzone mniej kalorycznym ksylitolem lub erytrytolem.

Następnie przyjrzyj się swojemu talerzowi. Dosłownie! I przy każdym posiłku! Powinnaś w wyobraźni podzielić go na pół i połowę powinny zająć warzywa w każdej postaci. Do tego wystarczy dołożyć na jedną czwartą talerza węglowodany złożone (pełnoziarniste pieczywo, kasze, ryż) oraz białko i tłuszcz na ostatnią część talerza. Wtedy właśnie masz przed sobą idealnie skomponowany posiłek, po którym będziesz długo odczuwać sytość.

Po drugie – pij wodę!

Czytasz wszędzie, że powinno się pić 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej? To teraz zdradzamy, że to mit.

Fakt – woda jest bardzo potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, bo nawet niewielkie odwodnienie sprawia, że później nasze ciało na siłę magazynuje wodę, a my czujemy się opuchnięci i przybywa nam kilogramów na wadze. Jeżeli więc przechodzimy na dietę to powinniśmy pić odpowiednią ilość wody, ale mitem jest, że ma to być 1,5 litra.

Ilość wypijanej wody (generalnie płynów) jest zależna od naszej wagi, wzrostu i prowadzonego trybu życia. Znajdź kalkulator picia wody i dowiedz się, czy przypadkiem do prawidłowego nawodnienia nie potrzebujesz trzech litrów wody albo nawet czterech. Może się bowiem okazać, że pijesz 1,5 litra, a jest to za mało i dlatego Twoja waga stoi lub co gorsza – rośnie.

Przeczytaj także:  Jak i do czego podawać białe wino? Podpowiadamy

Na koniec nie zapomnij – ruch to zdrowie

Możesz nie lubić ćwiczeń i w zasadzie nikt Cię do nich nie zmusi. Musisz jednak pamiętać, że ruch to nie tylko ćwiczenia. Zmień po prostu podstawy, by zyskać więcej aktywności w ciągu normalnego dnia np. wysiądź z autobusu przystanek wcześniej i dojdź do pracy, zamień windę na schody albo wybierz się na spacer. To naprawdę nietrudne!

Specjaliści rekomendują, że dla prawidłowego funkcjonowania powinniśmy robić minimum 5 tysięcy kroków dziennie, a żeby schudnąć powinno ich być 10 tysięcy. Brzmi, jakby to było bardzo dużo, ale to nie prawda! Kup lub pożycz od kogoś krokomierz i sprawdź, jak naprawdę wygląda Twoja aktywność. Może okaże się, że niewielkie zmiany będą pierwszym krokiem do wielkich zmian!

I jeszcze tylko – połącz wszystkie rady!

Jeżeli zaczniesz od zaraz – nie od jutra i połączysz wszystkie rady w jeden nowy, lepszy styl życia to z pewnością Twój kostium na lato będzie dobry! Może się jednak zdarzyć, że będzie za duży, a Ty będziesz pełna siły, wigoru i pozytywnej energii. Chcesz? Jeśli jesteś pewna, że tak to zaczynaj!

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook

Podobne posty: