Jak najlepiej przyrządzać ryby, aby zachowały jak najwięcej cennych właściwości?

Sposób przygotowania produktów ma duże znaczenie dla utrzymania zawartych w nich zdrowych składników. Obróbka termiczna może szkodliwie wpływać na poziom niektórych elementów. Warto wiedzieć, w jaki sposób przygotowywać zdrowe ryby.

Kwasy tłuszczowe

Obróbka termiczna ryb nie wpływa na poziom omega-3. Oznacza to, że usmażony, upieczony, ugotowany łosoś norweski, karp lub sandacz będzie miał tyle samo kwasów tłuszczowych n-3, co jego surowy odpowiednik. Należy jednak dodać, że obróbka termiczna zaburza proporcje omega-3 do omega-6.  Jedynie łosoś oraz troć po ugotowaniu lub pieczeniu zachowują kwasy tłuszczowe w podobnych zależnościach, co surowe formy. Warto dodać, że odrobina oleju rzepakowego wyrównuje zaburzony układ. Ryba z tym dodatkiem – bez względu na to, jak zostanie przyrządzona –   dostarcza ludzkiemu organizmowi cennych składników.

Gotowanie na parze

Kwasy omega-3 to jednak nie wszystko. Ryba ma bowiem wiele innych składników, cennych dla ludzkiego organizmu. Gotowanie na parze pozwala zachować witaminy oraz minerały. W organizmie ryb znaleźć można m.in. związki organiczne z grupy D oraz E. W przypadku zwykłego gotowania straty tego typu składników sięgają aż 50%. Ryby przygotowane za pomocą opisywanej techniki są lekkostrawne. Zawierają one również mniej kalorii. To idealne rozwiązanie dla osób, chcących zredukować ilość zbędnej tkanki tłuszczowej. Gotowanie na parze pozwala również zachować naturalny smak oraz barwę ryb. Przygotowane w ten sposób danie będzie więc zdrowe i ładne. Gotowanie na parze nie wymaga użycia dodatkowych tłuszczów.

Surowe ryby

Dania, nie wymagające poddania produktu obróbce cieplnej, są bardzo popularne. Na bazie ryb można przygotować m.in. sushi oraz tatar. Warto pamiętać, że w przypadku japońskiej potrawy duże znaczenie ma odpowiednie ugotowanie ryżu. Do sushi wykorzystywane są różne gatunki, m.in. łosoś oraz tuńczyk. Ryb tych można również użyć do przygotowania tatara. Warto jednak pamiętać, by stosować produkty dobrej jakości. Dzięki temu można bowiem zachować składniki odżywcze ryb.

Warto pamiętać, że obróbka termiczna nie zmienia zawartości kwasów omega-3. W rybach znajduje się jednak wiele innych składników cennych dla zdrowia. Warto zatem jeść produkty surowe lub przyrządzone na parze.

Podobne posty:

  • Disneyland – wycieczka do krainy dziecięcych marzeńDisneyland – wycieczka do krainy dziecięcych marzeń Któż z nas nie oglądał bajek Disneya? Kto nie zna ich bohaterów? Odważny Król Lew, urocza Piękna i straszna Bestia, w dzieciństwie wszyscy marzyliśmy o tym, by znaleźć się choć na chwilę w […] Posted in Dziecko, Lifestyle, Życie
  • Zdecyduj się na bieliznę erotyczną!Zdecyduj się na bieliznę erotyczną! Bielizna erotyczna to dla wielu osób wciąż temat tabu. Sfera erotyczna to tematyka, która budzi w ludziach niechęć i wstyd. Sprawy intymne powinny już dawno wyjść ze sfery niewygodnych […] Posted in Miłość i seks
  • Z czego produkowane są pierścionki zaręczynowe?Z czego produkowane są pierścionki zaręczynowe? Jeżeli chodzi o produkcję pierścionków przeznaczonych na ślub, należy mieć na uwadze, że im twardszy materiał zostanie użyty w produkcji, tym dłuższa będzie żywotność pierścionka. Dlatego […] Posted in Moda
  • Sejfboks – Twój prywatny magazynSejfboks – Twój prywatny magazyn Miejsce w naszych domach jest niestety ograniczone. Szczególnie tyczy się to mieszkań, które mają z reguły znacznie mniejszą powierzchnię niż domy. Często zdarza się, że rzeczy które są […] Posted in Lifestyle
  • Dres – nie tylko do uprawiania sportuDres – nie tylko do uprawiania sportu Obecnie większość z nas znajdzie w szafie chociaż jeden dres. Większa część osób przywykła do traktowania go jako ubiór typowy do uprawiania sportu bądź też zakładany podczas spokojnego […] Posted in Moda
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]