Popularne, skuteczne diety – którą z nich warto wybrać?

Nowa dieta to zawsze gorący temat! Cyklicznie ktoś zaczyna stosować nieznaną wcześniej dietę, po czym chwali się swoimi spektakularnymi efektami. Dieta zdobywa ogromną popularność i wielkie grono zwolenników, po czym po pewnym czasie okazuje się, że wcale nie jest taka dobra dla organizmu lub nawet może prowadzić do poważniejszych konsekwencji.

Szczęśliwcy, którym udało się schudnąć porzucają wskazówki i wracają do dawnych nawyków żywieniowych, a kilogramy niepostrzeżenie wracają… Jeśli zależy Ci na skutecznej i przede wszystkim bezpiecznej dla zdrowia diecie, poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych, rekomendowanych przez ekspertów propozycji.

Po pierwsze: lekarz i dobry dietetyk

Zanim zdecydujesz się na jakiekolwiek diety, warto wybrać się do lekarza rodzinnego po skierowanie na komplet podstawowych badań. Sprawdź, w jakiej kondycji jest Twój organizm oraz czy nie dolega Ci nic poważniejszego – dopiero gdy lekarz stwierdzi brak przeciwwskazań, możesz zacząć dietę. Wizyta u dietetyka to z kolei dobry pomysł, jeśli nie wiesz, w którym kierunku chcesz iść. Specjalista pozna Twoje nawyki i preferencje żywieniowe oraz ułoży indywidualny jadłospis, dzięki któremu osiągniesz swój cel.

Odpowiednio dobrana dieta redukcyjna czyni cuda!

Zdrowa dieta to taka, która zapewnia organizmowi wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki. W przypadku diety redukcyjnej nie musisz eliminować żadnych produktów – tu zwracasz uwagę na ich ilość oraz kaloryczność. Jeśli danego dnia zdecydujesz się na pączka zamiast śniadania, musisz nieco ograniczyć pozostałe posiłki – w przeciwnym wypadku przekroczysz swoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Rozsądnie wprowadzona dieta redukcyjna może przynieść bardzo dobre efekty, jednak nieustanne liczenie kalorii może zdecydowanie zniechęcać.

Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest catering dietetyczny. Poznań, Warszawa i inne duże miasta mogą skorzystać z ofert wielu firm cateringowych oferujących zbilansowane posiłki o określonej kaloryczności. Dieta pudełkowa to starannie dobrane menu: dzięki temu masz pewność, że zjesz dokładnie tyle kalorii, ile zakłada plan dietetyczny. Catering dietetyczny to ogromne ułatwienie dla wszystkich zapracowanych lub osób, które nie przepadają za gotowaniem.

Dieta niskowęglowodanowa – nie tylko odchudzanie

Ten rodzaj diety polecany jest osobom zainteresowanym nie tylko chudnięciem, ale również poprawą zdrowia i wprowadzeniem zdrowych nawyków. Polega na unikaniu węglowodanów, których pełno znajdziemy w słodyczach, pieczywie czy makaronach. Zamiast nich dieta bogata jet w mięso, ryby, nabiał, jajka, warzywa, owoce, orzechy – z pewnością nie grozi Ci głód.

Ilość spożywanych węglowodanów jest dosyć elastyczna i zależy przede wszystkim od tego, na jakim efekcie Ci zależy. Dieta ograniczająca węglowodany może być bezpiecznie stosowana przez dłuższy czas. W tej diecie należy unikać także żywności wysoko przetworzonej oraz warzyw bogatych w skrobię.

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]