Na co zwracają uwagę klienci salonów kosmetycznych?

Zagęszczający się rynek usług kosmetycznych wzmaga konkurencję w tym sektorze. Na jakie rozwiązania postawić, by się wyróżnić? Prowadzenie salonu kosmetycznego to biznes dla osób aktywnych. Obserwowanie trendów, szkolenia, nowinki kosmetyczne, komunikatywność pracowników i profesjonalne podejście do klienta to elementy, które decydują o tym, że to ten, a nie inny salon jest dla klientów atrakcyjny.

Lokalizacja

Jeśli w salonie kosmetycznym oferowane są usługi o lekkiej i średniej inwazyjności (zwłaszcza jeśli chodzi o skórę twarzy), pewnie ich następstwem będą miejscowe opuchnięcia czy zaczerwienienia. Osoby, które poddają się tego typu zabiegom, nie będą chciały przechadzać się ulicami miasta czy podróżować komunikacją miejską. Stąd ważne jest zapewnienie miejsca parkingowego przy salonie. Dobrze byłoby, gdyby salon nie sąsiadował z lokalem gastronomicznym, z którego przez przewody wentylacyjne dobywać się mogą zapachy, niekoniecznie przyjemne dla nosów klientów salonu. Dobra lokalizacja to centrum handlowe, gdzie co prawda czynsz najmu będzie wyższy, ale szanse na pojawienie się przypadkowych klientek, które mogą zostać stałymi, znacznie się zwiększają.

Higiena, a nie tylko spełnianie zaleceń sanepidu 

Pozorna czystość nie zawsze wiele ma wspólnego z tym, co na zapleczu. Po pierwsze pracownicy muszą posiadać własne standardy. A można to zaobserwować już po kilku dniach ich pracy. Po drugie pracownicy muszą wspólnie odpowiadać za kompleksowe czyszczenie,  dezynfekować, wyparzać, sterylizować narzędzia, dbać, by nie pojawiła się na nich rdza. Jednorazowe rękawiczki, pilniki, czepki i styl przygotowania kosmetyczki do pracy to dla ponad połowy klientów salonów kosmetycznych element ważniejszy od lokalizacji czy ceny za zabiegi.

Przeczytaj także:  Pielęgnacja skóry zimą podczas weekendu w Spa nad morzem

Dobra marka to podstawa 

Współpraca ze znanymi markami jak ChiodoPRO to nie tylko pewność co do jakości kosmetyków, ale też akcesoria i szkolenia. Dzięki współpracy możemy z powodzeniem dokształcić pracowników, kierując ich na szkolenia. Oparcie swojej działalności o doskonałej jakości kosmetyki jak lakiery hybrydowe ChiodoPRO to podstawa, na której można rozwijać specjalizację pracowników. I tak pani, która zatrudnia się z uprawnieniami do nakładania lakierów hybrydowych, po odpowiednich szkoleniach może stać się dodatkowo specjalistą od Art Paint Gel, manicure kombinowanego czy ombre.

Komunikatywność pracowników

Stały i komunikatywny personel to element szczególnie przyciągający klientów w dużych miastach. Wszystko dlatego, że to właśnie metropolie przyciągają do pracy obcokrajowców i w salonach pracuje mnóstwo osób, które nie władają biegle językiem polskim. Niestety to bywa odstraszające dla klientów, którzy obawiają się, że kosmetyczka nie zrozumie ich już podczas rutynowego wywiadu przed zabiegiem. Nawet spore oszczędności na kosztach zatrudnienia, nie powinny właściciela salonu przekonać do zatrudniania osób, które nie potrafią się z klientem sprawnie porozumieć. Do tego konieczne u pracownika salonu są uśmiech i nastawienia na sprawne rozwiązanie każdego problemu.

fot. materiały prasowe

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Informacja prawna