Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Dla przedsiębiorców prowadzących działalność w branży e-commerce widoczność sklepu internetowego ma zasadnicze znaczenie. Nawet najlepsze produkty nie znajdą nabywców, jeśli nikt nigdy o nich nie usłyszy. W tej sytuacji z pomocą przychodzi SEM (Search Engine Marketing) – marketing w wyszukiwarce internetowej oraz jego element, czyli SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Co zatem zrobić, by podnieść poziom sprzedaży? Jakie jeszcze korzyści niesie optymalizacja sklepu internetowego? Jak pozycjonować sklep internetowy i co jest w tym procesie najważniejsze? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co to?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to zintegrowane działania łączące marketing i optymalizację, mające na celu podniesienie pozycji strony www sklepu w wyszukiwarce na poszczególne frazy kluczowe związane z oferowanymi produktami. Czynności te uwzględniają optymalizację kodu strony, optymalizację treści i pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących.

Jak wypozycjonować sklep internetowy? – Pierwsze kroki

SEO sklepu internetowego zacząć można nawet przed jego uruchomieniem. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by pozycjonować sklep, który już funkcjonuje w sieci. Zasadnicze kwestie to odpowiedni dobór słów kluczowych (bez tego żadne pozycjonowanie stron internetowych nie będzie skuteczne) i trafne określenie kategorii i podkategorii (to znacznie ułatwi użytkownikowi odnalezienie tego, czego potrzebuje).

Pozycjonowanie sklepu internetowego – poradnik

Chcąc zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, należy najpierw jasno sprecyzować strategię, by następnie móc ją skutecznie realizować. Przydatna będzie choćby podstawowa wiedza o tym, jak pozycjonować sklep, oraz niemałe zdolności programistyczne. Bez względu na to, czy ma to być pozycjonowanie lokalne, czy np. ogólnopolskie, lista czynności, jakie trzeba wykonać, wygląda podobnie.

Architektura i struktura sklepu

Mówiąc o architekturze, mamy na myśli przede wszystkim wybór odpowiedniej platformy, na której skonstruowany będzie sklep. Prócz tego, należy:

  • zadbać o strukturę kategorii, podkategorii i stron produktowych;
  • włączyć certyfikat SSL;
  • sprawdzić szybkość strony;
  • utworzyć krótkie adresy URL.

Content w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Dobór słów kluczowych i tworzenie unikalnych treści to podstawa. By zyskać większy ruch, warto utworzyć bloga, który zainteresuje potencjalnych klientów. W przypadku sklepów internetowych szczególne znaczenie mają opisy produktów i kategorii. Zarówno jedne, jak i drugie dają możliwość zastosowania linkowania wewnętrznego i umieszczenia w nich słów kluczowych.

Przejrzysty, podzielony na akapity i zaopatrzony w śródtytuły tekst będzie wartościowy zarówno dla osoby przeglądającej stronę, jak i dla wyszukiwarki, która uzna Twoje treści, za pełniejsze i bardziej atrakcyjne dla użytkownika.

Link building – linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linki wewnętrzne to odnośniki ułatwiające nawigację na stronie. Zewnętrzne prowadzą do sklepu z innych serwisów. Pamiętaj, że liczy się jakość takich witryn, a nie ich ilość. Linkowanie to bardzo skuteczna reklama w internecie i sposób na podniesienie pozycji sklepu na liście rankingowej Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – cena

Aby dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, można zwrócić się z prośbą o sporządzenie kosztorysu do profesjonalnej firmy. Agencja SEO SEMPIRE zajmująca się reklamą w Google uwzględniając zmienne czynniki, jak np. ilość podstron produktowych, czy wielkość sklepu internetowego lub branżę, w jakiej działa – ustali cenę usługi. Koszty pozycjonowania sklepu internetowego, w każdym przypadku są więc zmienne.

Bezpłatna analiza, wycena usługi oraz kompleksowe doradztwo specjalistów SEO / SEM – https://www.sempire.pl/

Samodzielny marketing internetowy czy agencja SEO?

Pozycjonowanie stron i optymalizacja sklepów internetowych to procesy złożone i czasochłonne. Dysponując fundamentalną wiedzą na temat tego, na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google i będąc uzbrojonym w umiejętności programistyczne, można podjąć się samodzielnej optymalizacji sklepu.

Nie da się jednak ukryć faktu, że całkowity potencjał drzemiący w platformie sprzedażowej wydobędzie tylko profesjonalna firma zajmująca się reklamą w internecie. Ma ona dostęp do specjalistycznych i kosztownych narzędzi oraz może pochwalić się doskonale wyszkolonym i doświadczonym personelem.

Zainteresował Cię temat promocji sklepu internetowego w wyszukiwarce Google? Chcesz poszerzyć swoją wiedzę, a może skorzystać z porad profesjonalistów?

Wejdź już teraz na stronę: https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html

Czekamy na kontakt – Wykorzystaj potencjał swojego sklepu on-line!

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]
Informacja prawna