Dieta ketogeniczna na trądzik różowaty: jak pozbyć się pryszczy?

Trądzik to problem, który w pewnym momencie życia dopada prawie każdego z nas. Trądzik różowaty – przewlekła choroba zapalna skóry – to zmartwienie dotykające nawet 10% populacji! Czy dieta ketogeniczna na trądzik różowaty to dobry pomysł?

Czym jest trądzik różowaty?

Trądzik różowaty jest specyficzną formą trądziku. Choroba ma kilka postaci, które łączy obecność charakterystycznego dla niej rumienia (stanu zapalnego), pojawiającego się zazwyczaj w obrębie twarzy. Na jej powstawanie wpływ mogą mieć nie tylko czynniki genetyczne, ale w wielu przypadkach również środowiskowe.

Powodować trądzik różowaty lub zaostrzać jego objawy moją czynniki podobne do przyczyn powstawania innych form niedoskonałości, z którymi czasem boryka się nasza skóra. Do przyczyn tych zaliczymy na przykład chroniczny stres, nieodpowiednią dietę czy nadmierne spożycie alkoholu. Duży wpływ na występowanie trądziku mogą mieć także różnego rodzaju wahania hormonalne. To dlatego trądzik różowaty jest – niestety – zmorą wielu kobiet.

Dieta ketogeniczna przy trądziku

Skuteczna walka ze skórnymi niedoskonałościami to nie tylko odpowiednia, indywidualnie dobrana do Twoich potrzeb pielęgnacja. To także uderzenie w problem od środka – w naszym przypadku przy pomocy diety ketogenicznej. Jeśli zastanawiasz się, jak uzupełnić lub zmienić stosowane już przez Ciebie sposoby na pryszcze w taki sposób, by Twoje działania były jak najbardziej efektywne – keto dieta Ci w tym pomoże!

Omówmy najpierw oddziaływanie, jakie może mieć dieta ketogeniczna na trądzik różowaty. W podstawowym zakresie obejmuje ono:

  • redukcję stanów zapalnych, czyli rumienia,
  • regulację przyczyniających się do powstawania trądziku problemów hormonalnych,
  • pozbycie się niedoskonałości takich jak pryszcze, krostki, guzki,
  • polepszenie ogólnego stanu skóry (i – przy okazji – włosów!),
  • identyfikację i usunięcie z jadłospisu potencjalnie niekorzystnych dla cery produktów żywnościowych.
Przeczytaj także:  Karboksyterapia. Na czym polega? Dla kogo będzie najlepszym wyborem?

Pamiętaj, że przejście na keto nie musi wyleczyć Twojego trądziku. Może jednak znacząco wpłynąć na jego objawy i ich dotkliwość, a nawet całkowicie je wyeliminować.

Dlaczego keto dieta może pomóc?

Jest wiele powodów, dla których dieta ketogeniczna przy trądziku może być dobrym pomysłem. By je wyjaśnić, trzeba odwołać się do podstawowych zasad keto: jedzenia zdrowych tłuszczów, produktów wysokiej jakości i rzeczy niepowodujących powstawania stanów zapalnych w organizmie oraz dbania o odpowiednie jego nawodnienie. Efekty, jakie przynosi przejście na keto i trzymanie się jego zasad – zmniejszenie i zapobieganie stanom zapalnym czy regulacja hormonalna – sprzyja redukcji objawów trądziku różowatego. W końcu rumień to stan zapalny, więc dieta ketogeniczna korzystnie wpłynie na jego stan. Częstym objawem towarzyszącym chorobie jest obrzęk, który również może ulec zmniejszeniu.

Zastanawiasz się, jak pozbyć się pryszczy i innych zmian skórnych, takich jak guzki czy krostki? Możliwe, że w kilka tygodni po przejściu na keto nie będziesz musiała tego robić. Dla niektórych osób czynnikiem nasilającym objawy trądziku jest nabiał – plusem diety ketogenicznej jest łatwość, z jaką można zrezygnować z niego na rzecz innych produktów.

Kondycja Twojej skóry (i włosów) może znacząco poprawić się dzięki wysokiemu spożyciu kwasów tłuszczowych omega-3 oraz zrównoważonemu przyjmowaniu kwasów omega-6. Są one charakterystyczne dla tej diety. Dodaj do tego warzywa i wodę, a receptę na piękną skórę będziesz mieć w zasięgu ręki!

Przeczytaj także:  Emolienty – podstawa pielęgnacji i ratunek dla skóry suchej i atopowej

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook