Champion – Twoja garderoba na co dzień

Odzież sportowa to dziś coś więcej niż tylko dobrze dobrany ciuch na trening. Ostatnie trendy wyraźnie pokazują, że sportowe marki śmiało wkraczają w świat mody, oferując komfortową i stylową odzież. Na tle rosnącej konkurencji są marki, które od lat mają wyrobioną pozycję na rynku. Jedną z nich jest Champion, która świętowała niedawno swoje 100 urodziny.

Bracia z oryginalnym planem

Założycielami marki byli bracia Feinbloom, który rozpoczęli własną działalność w 1919 roku. Celem była produkcja wysokiej jakości odzieży, której brak odczuwali ówcześni konsumenci. Małe rodzinne przedsiębiorstwo szybko się rozrastało, a to głównie za sprawą zleceń na potrzeby Uniwersytetu Michigan.

Gdy na kontrakcie złożono pierwszy podpis, linia odzieżowa braci natychmiast zyskała rozgłos. Do przedsiębiorstwa zgłaszały się kolejne uniwersytety, chcące ubierać swoich sportowych przedstawicieli w dobrej jakości ciuchy. Popularność marki rosła, a wraz z nią pojawiały się pomysły na produkcję coraz lepszej odzieży.

Streetwear i sport – doskonałe połączenie

Bracia Feinbloom szybko dostrzegli, że odzież, którą produkowali, miała spory potencjał zaistnieć również w świecie mody ulicznej. Na początku lat 30. poszerzono działalność firmy i teraz – oprócz ubrań dla sportowców – produkowano także odzież przeznaczoną do codziennego użytku. Kolejne linie odzieżowe wyróżniały się na tle innych ofert innowacyjnymi rozwiązaniami. Ciuchy Champion były funkcjonalne i komfortowe, dostępne w wielu kolorach.

Kolejnym pomysłem braci było wprowadzenie do sprzedaży odzieży roboczej, która wykazywała duża odporność na działanie niskich temperatur. Zwróciło to uwagę Akademii Wojska Armii Stanów Zjednoczonych, której adepci mogliby użytkować odzież w trakcie intensywnych treningów. Bracia podpisali kolejny kontrakt, wyprowadzając swoją markę na wyżyny popularności.

Odwrócony splot bawełniany

Koniec lat 60. przyniósł marce Champion kolejny sukces. Bracia wpadli na innowacyjny pomysł, jakim było zastosowanie odwróconego splotu podczas szycia odzieży. Zabieg ten powodował, że ciuchy były odporne na działanie wysokich temperatur i nie kurczyły ani nie rozciągały się w praniu. Wprowadzenie idei w życie było kolejnym przełomem w historii marki. Klienci doceniali trwałość materiału i komfort użytkowania, niosąc w świat wieść o doskonałej jakości odzieży.

Dekadę później w ofercie marki Champion pojawiły się ciuchy wykonane z nylonowej siateczki. Prace nad materiałem trwały kilka lat i brał w nich udział sztab specjalistów. Efektem był materiał, który gwarantował cyrkulację powietrza. Koszulki wykonane z siateczki stały się hitem między innymi wśród graczy koszykówki.

Licencja na wyłączność

Otwarta droga do świata koszykówki przyniosła kolejny sukces. Bracia Feinbloom starali się o licencję, dzięki której mogliby na wyłączność produkować odzież dla wszystkich zespołów NBA. Po latach wreszcie się udało – założyciele marki uznali to za swój największy sukces.

Partnerem materiału jest Eastend – Champion odzież damska.

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]