6 błędów dietetycznych, przez które Twoja dieta nie działa. Sprawdź!

Wiele osób zastanawia się, jak schudnąć. Niektórym przychodzi to z łatwością, podczas gdy inni mają duże trudności w zgubieniu zbędnych kilogramów. Czasami konieczne jest zastosowanie specjalnych metod i wykluczenie błędów, które prowadzą do utrzymywania się stałej masy ciała. O czym trzeba pamiętać?

Diety wykluczające

Część osób przechodzących na dietę stosuje żywienie wykluczające. Polega ono na znacznym ograniczeniu większości składników odżywczych. W krótkiej perspektywie taka dieta daje pozytywne rezultaty, jednak szybko kończy się efektem jojo. Z tego powodu znacznie lepszym rozwiązaniem okazuje się na postawienie na zbilansowany jadłospis, bez zbyt dużych ograniczeń.

Rezygnowanie z niektórych posiłków

Wielu odchudzających się rezygnuje także z niektórych posiłków w trakcie dnia, takich jak np. śniadanie czy kolacja. Jest to błąd. Regularne jedzenie małych porcji pozwala na podkręcenie metabolizmu i ograniczenie odkładania się tkanki tłuszczowej. Z tego powodu znacznie lepszym pomysłem jest ustalenie stałych godzin, o których będziesz jeść. Najlepiej, by było to co 3-4 godziny. W tym celu pomaga także catering dietetyczny, który składa się z gotowych potraw na cały dzień.

Zbyt duże oczekiwania

Niektóre osoby potrafią zniechęcić się do diety w sytuacji, gdy rezultaty nie są widoczne już po kilkunastu dniach. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość i stopniowo realizować pośrednie cele. Dobrym pomysłem okazuje się wspomaganie ćwiczeniami. Wówczas nie warto patrzeć tylko na wskazania wagi. Znaczenie mają bowiem obwody i ilość tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia pozwalają na rozbudowanie mięśni, które ważą więcej niż tłuszcz.

Nieurozmaicona dieta

Zastanawiasz się – czemu nie mogę schudnąć? Czasem powodem może być niewłaściwe komponowanie poszczególnych posiłków. Nie warto stawiać na gotowe dania. Zwykle mają one więcej kalorii i liczne dodatki chemiczne, które nie są pożądane w trakcie diety odchudzającej. Lepiej przygotowywać jedzenie samemu lub postawić na wysokiej jakości catering dietetyczny, np. Nice To Fit You.

Picie niewystarczającej ilości wody

Woda ma ogromny znaczenie podczas odchudzania, ponieważ wpływa na przyspieszenie metabolizmu. Nie można z niej zrezygnować w sytuacji, gdy chcesz zgubić zbędne kilogramy. Nie należy także zastępować wody sokami owocowymi, szczególnie tymi dostępnymi w marketach. Mają one bowiem wiele kalorii, a czasami dodany cukier. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się picie płynów niegazowanych, stopniowo, po kilka łyków co kilkadziesiąt minut. Dobrze sprawdzi się też zielona herbata.

Błędy w liczeniu kalorii

Jeśli dbasz o odpowiedni bilans kaloryczny, niezwykle istotne okazuje się liczenie wszystkich spożywanych kalorii. Z tego powodu wiele osób na diecie postanawia zaopatrzyć się w wagę kuchenną. Znając dokładną wagę spożywanych produktów, można znacznie łatwiej obliczyć kaloryczność poszczególnych dań, ale jest to uciążliwe. Błędy pojawiają się w sytuacji, gdy liczysz wszystko „na oko” i nie uwzględniasz przekąsek lub napojów spożywanych między posiłkami.

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]