10 sposobów, by zapobiegać chorobom serca – coś, o czym każdy wiedzieć powinien!

Oceń ten artykuł:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdki (4 votes, average: 5,00 out of 5)

1. Badania wykazały, że osoby, które śpią 5 godzin lub mniej w ciągu doby, są aż o 39% bardziej narażone na choroby układu krążenia, (takie jak choroba wieńcowa, miażdżyca i nadciśnienie tętnicze) niż ludzie, którzy na sen poświęcają zalecane 7-9 godzin. Jeśli nie jesteś w stanie wygospodarować dodatkowych kilku godzin na nocny wypoczynek, spróbuj przynajmniej poprawić jego jakość. Naturalny olejek lawendowy, jak wykazały badania, przedłuża fazę snu REM, czyli tę „najważniejszą”. Wystarczy kilka kropel pod poduszkę. Innym dobrym patentem będzie przewietrzenie sypialni. No i oczywiście zalecam unikać światła z ekranów urządzeń elektronicznych na kilka godzin przed snem, gdyż zaburza ono produkcję melatoniny.

2. Cholesterol nie może odkładać się w naczyniach krwionośnych, jeśli nie ma w nich stanu zapalnego. Niestety- większość z nas cierpi na chroniczne zapalenia, z których początek biorą takie choroby jak właśnie miażdżyca, a także nowotwory i artretyzm. Jeśli chcesz je wyeliminować, jedz mniej produktów prozapalnych (margaryna, czerwone mięso, słodycze, a także mleko, jeśli masz choćby lekką nietolerancję laktozy), a więcej tych przeciwzapalnych, takich jak kurkuma, imbir, bazylia, czerwona cebula, czosnek i owoce (głównie cytrusy).

3. Problemy z erekcją u mężczyzn najczęściej mają przyczynę w słabym krążeniu, np. wskutek zwężenia naczyń krwionośnych przez odłożony cholesterol, albo z powodu nadciśnienia. Jeśli jesteś kobietą, dobre ukrwienie odpowiednich narządów także powinno być dla Ciebie ważne, gdyż ułatwia osiąganie i wzmacnia siłę orgazmu. Świetnym sposobem, by zapobiegać nadciśnieniu, jest uprawianie jogi. Jakikolwiek sport również oczywiście jest zalecany. Włączenie do diety takich produktów jak arbuz, chili, czy wspomniany wcześniej imbir (uznawanych swoją drogą za afrodyzjaki) także poprawi Twoje krążenie.

4. Palenie papierosów (podobnie jak stres) sprawia, że ciało produkuje adrenalinę, czyli „hormon walki lub ucieczki”. Sprawia on, że w razie niebezpieczeństwa i zagrożenia życia, jesteśmy w stanie zareagować szybciej i dysponujemy większą siłą. Niestety, gdy non stop masz podwyższone stężenie adrenaliny, podnosisz również swoje ciśnienie, co nie jest dobre dla serca. Jeśli więc dużo palisz- polecam Ci przynajmniej ograniczyć papieroski. Jeśli zaś często jesteś narażony na stres lub martwisz się „byle czym”, pomyśl o technikach relaksacyjnych, takich jak masaż (nawet samodzielnie wykonany masaż łydek to super odprężenie dla ciała), ćwiczenia rozciągające (dlatego we wcześniejszym punkcie wspomniałem o jodze), czy medytacja.

5. Spożywanie dużych ilości błonnika rozpuszczalnego, który znajdziemy w większości warzyw i owoców, a także roślinach strączkowych i płatkach owsianych, skutecznie zapobiega nadciśnieniu. Błonnik ma również tę ciekawą właściwość, że spowalnia wchłanianie cukru i tłuszczu, a z drugiej strony- przyspiesza metabolizm. Przeciętny Polak zjada 15-20 gramów tego cennego wielocukru w ciągu dnia, zaś zalecana dzienna dawka to przynajmniej 40.

6. Śmiech rozluźnia mięśnie i naczynia krwionośne, a zatem jest świetnym środkiem ochotny przeciwko chorobom serca. Ponadto obniża poziom hormonów stresu i dotlenia organizm. Warto więc po ciężkim dniu w pracy obejrzeć jakąś dobrą komedię- połączysz w ten sposób przyjemne z pożytecznym.

7. A skoro o tym mowa – polecam Ci podczas oglądania filmów spacerować w miejscu, zamiast siedzieć na kanapie (no chyba, że pracujesz fizycznie i danego dnia bolą Cię już nogi). Światowa organizacja zdrowia zaleca wykonywanie 10 000 kroków dziennie, aby zachować zdrowe serce. Przeciętny człowiek wykonuje ich jedynie 6 000 (jest to uśredniona liczba, więc pracownik budowlany może ich wykonać nawet 15 000, zaś biurowy- 2 000). Dzięki takim „spacerom” przed telewizorem, w łatwy sposób poprawisz swoje krążenie i co ważniejsze- dodasz sobie energii, więc po skończonym seansie raczej weźmiesz się za zrobienie czegoś pożytecznego, niż będziesz miał ochotę zasnąć.

8. Zimny prysznic (albo naprzemienny, jeśli nie jesteś w stanie znieść zimnego) to doskonała metoda zapobiegania dolegliwościom ze strony układu krążenia! Jeśli masz wiecznie zimne stopy i dłonie, tym bardziej pomyśl o spróbowaniu go. Zimno hartuje nasz organizm i sprawia, że naczynia krwionośne w dłoniach i stopach, które u wielu osób są wiecznie zwężone, stają się bardziej elastyczne. Ponadto polewanie się chłodną wodą wspomaga produkcję testosteronu (hormon typowo męski, ale nie dajcie się zwieść pozorom- u kobiet też występuje), który nam dodaje pewności siebie i odwagi, a także zapobiega gromadzeniu tkanki tłuszczowej.

9. Badania pokazały, że osoby, które miały orgazm przynajmniej 3 razy w tygodniu, prawie o połowę rzadziej umierały z powodu choroby wieńcowej! Seks jest wspaniałym środkiem do dobrego zdrowia, gdyż ogromnie redukuje szkodliwy dla nas stres, a poza tym- podnosi poziom oksytocyny, znanej jako hormon miłości. Ma ona działanie uspokajające i poprawiające nastrój, a także wzmacnia więzi międzyludzkie. Na szczęście dla osób samotnych- masturbacja, choć nie jest aż tak zbawienna, jak seks, również była uwzględniona w tych badaniach.

10. Palenie papierosów o 70% zwiększa ryzyko śmierci z powodu chorób serca. Przypominam tylko, że jest to najczęstsza przyczyna zgonów na świecie. Co istotne- nawet bierne palenie to wzrost ryzyka o 25%. Jeśli więc masz w rodzinie nałogowych palaczy, powiedz im, że jeśli nie ze względu na nich samych, powinni ograniczyć „fajki” przynajmniej dla dobra swojego otoczenia. Ciekawostka: wykazano, że ekstrakt z rośliny zwanej „babka pospolita” powoduje silną awersję do tytoniu. Tak samo działa szałwia meksykańska, która niestety u nas jest nielegalna, bo w dużej dawce ma działanie psychoaktywne.

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook


Podobne posty: