Suplementy na siłownię, które przyspieszają wzrost mięśni

Na zdrowy tryb życia składają się trzy rzeczy – dieta, trening i odpowiednia suplementacja. Dzisiaj skupimy się na zależności pomiędzy dwiema ostatnimi. Dowiemy się, czym się kierować podczas wyboru odpowiednich suplementów diety i na jakie najlepiej się zdecydować.

Cel treningowy, a adekwatna suplementacja – o tym pamiętaj!

Główną determinantą konstrukcji planu treningowego jest nasz cel – najczęściej wymienianymi są chudnięcie, atrakcyjna sylwetka, przyrost masy mięśniowej, wzmocnienie organizmu i zdrowie. Nasz cel treningowy będzie miał również wpływ na to, jakie suplementy diety na siłownię wybierzemy. Ich zadaniem jest bowiem maksymalizacja efektów treningu. Dzisiaj skupimy się na suplementach, które pomogą nam zbudować masę mięśniową.

Bezpieczna suplementacja – wszystko z głową

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów – musimy wspomnieć o jednej rzeczy. Suplementy diety – jak sama nazwa wskazuje – są jedynie dodatkiem. Zawsze, ale to zawsze powinny być uzupełnieniem odpowiednio zbilansowanej diety i aktywności fizycznej. Jeśli któregoś z tych czynników zabraknie – nie uzyskamy żadnych efektów. Suplementy bowiem jedynie wspomagają naturalne procesy w ciele, które odpowiadają za budowę mięśni czy chudnięcie.

Suplementy diety na wzrost masy mięśniowej

Budowa tkanki mięśniowej w ciele jest skomplikowanym procesem. W skrócie jednak wygląda to tak: podczas obciążenia mięśni uszkadzane są włókna mięśniowe, które później regenerują się, jednocześnie przystosowując do większego wysiłku. Następuje wtedy rozrost mięśni, pochłaniający białko i tłuszcze.

Przyspieszyć wzrost masy mięśniowej możemy między innymi:

  • Zwiększając wchłanialność białka
  • Intensyfikując syntezę hormonu wzrostu mięśni

Zarówno do osiągnięcia jednego, jak i drugiego z tych celi mogą nam posłużyć odpowiednie suplementy diety. Szczególnie przydatna okaże się kreatyna. Pamiętajmy jednak o tym, że należy przede wszystkim wykonywać odpowiedni trening!

Suplementacja regeneracyjna

Regeneracja jest praktycznie najważniejszym etapem budowy mięśni. To właśnie wtedy tkanka zwiększa swoją siłę i objętość. Warto wspomóc ten proces, przy wykorzystaniu odpowiedniej suplementacji. Tutaj bardzo przydatne będą witaminy i aminokwasy, mające związek z budową mięśni. Nie możemy też zapominać o zwiększonej ilości snu i odpowiedniej ilości białka oraz tłuszczów w diecie.

Znaczenie i wybór przedtreningówek

Zadaniem suplementów przedtreningowych jest pobudzenie naszego organizmu i zwiększenie możliwości siłowych mięśni. Dzięki temu możemy bardziej je obciążyć w trakcie treningu, co powoduje większe uszkodzenia włókien, a w efekcie – silniejszą odpowiedź organizmu na stymulację. Najczęściej w składzie przedtreningówek znajdziemy kofeinę lub różnego rodzaju substancje pochodne – jak tauryna czy guarana.

Gdzie najlepiej kupować suplementy?

Podczas zakupu suplementów diety na siłownię należy pamiętać przede wszystkim o tym, aby pochodziły one z wiarygodnych, zweryfikowanych źródeł. Tylko dzięki temu będziemy mogli trenować w spokoju o nasze zdrowie. Na temat polecanych i sprawdzonych suplementów diety możemy przeczytać na dedykowanych blogach – jak chociażby ten: https://dietaisuplementy.pl/ – gdzie wszystkie właściwości i składy produktów są szczegółowo opisane. Przed zakupem suplementu zawsze sprawdźmy, czy na pewno pochodzi on z legalnego, uczciwego źródła!

Podobne posty:

Oceń artykuł
[Suma: 2 Średnia: 5]