Pozytywne efekty trenowania pilatesu

Szukasz dla siebie sportu, który pozwoli Ci utrzymać zdrowie w świetnej kondycji, a przy okazji nie będzie tak wyczynowy jak siłownia, czy bieganie, których po prostu nie lubisz? Jest taki rodzaj ćwiczeń, w którym nie liczy się ilość, ale jakość. Nie tempo, ale dokładność i precyzja.

Tym rozwiązaniem jest właśnie pilates. Co możesz dzięki niemu zyskać? Zaraz się przekonasz.

Pilates w pigułce

Pilates to stosunkowo młody system ćwiczeń, powstał około 100 lat temu, a więc nie niesie za sobą niesamowitej historii, ani spektakularnej filozofii. Niesie za sobą natomiast coś, na czym zależeć powinno każdemu: dobre zdrowie i kondycja. Ćwiczenia te, początkowo nazywane kontrologią, zostały stworzone przez Joseph’a Pilates’a i łączyły w sobie aerobik, balet i jogę. Ich nadrzędnym celem jest wzmocnienie mięśni i utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Od samego początku były wykorzystywane w leczeniu urazów i kontuzji, szczególnie wśród tancerzy i żołnierzy.

Jednak pilates szybko zyskał swoich zwolenników, którzy rozprzestrzenili tą metodę na cały świat – ćwiczyć może praktycznie każdy. Podczas treningów najczęściej wykorzystuje się matę i/lub maszyny, które zaprojektował sam Joseph Pilates (reformer, krzesło, cadillac itp.).

Korzyści płynące z pilatesu

W zależności od tego jak często ćwiczysz, tak szybko zaczniesz zauważać różnice w swoim ciele. Pilates należy do tych bardziej łagodnych sposobów na trening, dlatego nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w ilości czasu jaki mu poświęcisz. Optymalnie byłoby ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu, ale efekty możesz zobaczyć spędzając w studia pilatesu tylko jedną sesję tygodniowo. Co prawda skuteczność odkryjesz wtedy po około roku – ale to co wypracujesz, pozostanie z Tobą na długi czas.

Przeczytaj także:  Test na przeciwciała koronawirusa – czym jest, kiedy go wykonać, ile kosztuje?

Czego możesz się spodziewać? Na pewno zwiększenia wytrzymałości i elastyczności ciała, w tym mięśni odpowiedzialnych za ruch i utrzymanie prawidłowej (czyli zdrowej) postawy. Zwiększysz zakres ruchomości swoich stawów, a także siłę i moc mięśni. Co bardzo ważne – w czasach kiedy dużą część dnia spędzamy w większości na siedząco – pilates likwiduje bóle pleców i ujędrnia brzuch. Precyzja, z jaką musisz podejść do każdego wykonywanego ćwiczenia pozwala Ci na zwiększenie kontroli nad swoim ciałem, co przyda się także podczas innych sportowych aktywności.

Dzięki pilatesowi możesz także liczyć na zmniejszenie ryzyka kontuzji oraz wystąpienia deficytu równowagi mięśniowej. Systematyczne ćwiczenia przyjemnie masują organy wewnętrzne, a także poprawiają krążenie krwi. Oprócz typowo fizycznych plusów, pilates niesie za sobą głęboki spokój – dzięki czemu działa antydepresyjnie i pozwala ukoić nerwy oraz pozbyć się stresu. To świetne rozwiązanie dla wszystkich osób, które pracują „przy biurku”, ale także dla wszystkich innych. W pilatesie każdy znajdzie coś dla siebie, z ogromną korzyścią dla swojego zdrowia i organizmu.

Wpis powstał dzięki firmie Balanced Body Polska, właścicielowi serwisu https://balanced-body.pl/.

Informacja prawna