Jak dodać sobie energii? Skuteczne sposoby

Jak sobie dodać energii w ciągu dnia? Warto sięgnąć po naturalne energetyki, dobrej jakości napój energetyczny albo kawę. Dobrym pomysłem jest też spacer po świeżym powietrzu, odstresowanie się i regularne nawadnianie organizmu. Skutecznych sposobów jest znacznie więcej – poniżej kilka z nich.

Każdy ma do zagospodarowania 24 godziny każdego dnia – warto umiejętnie zarządzać czasem, aby znaleźć go zarówno na pracę i inne obowiązki, jak i przyjemności oraz rozrywkę. Warto ustalić priorytety i nakreślić plan dnia, ale także wiedzieć, jak sobie pomóc w przypadku spadku energii.

Sposoby na szybką regenerację

Umiarkowana aktywność fizyczna. Lista korzyści z regularnego uprawiania sportu jest bardzo długa, a jednak wiele osób nadal nie dba o swoją aktywność. Wystarczy jedynie 20 minut ćwiczeń dziennie, aby poprawiło się nasze samopoczucie oraz nastrój. Poza tym jednym z efektów regularnych ćwiczeń jest zwiększenie siły woli. Nie musi to być sport wyczynowy, wystarczy spacer, joga, medytacja czy rozciąganie.

Napój energetyczny. Przede wszystkim napój izotoniczny powinien być dobrej jakości – można przygotować go w domu albo kupić gotowy. Do wyboru jest wiele produktów różnych firm – m.in. napój energetyczny LevelUp, Red Bull, Black czy Tiger – ale najpierw warto sprawdzić ich skład. Napój z dodatkiem kofeiny i tauryny, wzbogacony witaminami szybko postawi na nogi.

Drzemka. Czasami drzemka jest konieczna, aby szybko zregenerować organizm i odzyskać siłę. W krajach śródziemnomorskich ludzie odpoczywają w ciągu dnia, doceniając płynące z tego korzyści. Można też dodatkowo wzmocnić właściwości regeneracyjne drzemki, przed snem pijąc napój zawierający kofeinę – może to być kawa albo napój energetyczny. Zadbaj też o odpowiednią długość snu w nocy.

Regularne nawadnianie i odżywianie organizmu. Dobrze zbilansowana dieta to podstawa, aby mieć energię na cały dzień. Wybieraj węglowodany złożone i produkty pełnoziarniste, gdyż są one paliwem dla mózgu. Zamień zwykłe kajzerki na chleb razowy, zwykły makaron na produkowany z pszenicy durum, włącz do codziennego menu także różne kasze. Równie istotne jest nawadnianie organizmu – najlepsza będzie woda, soki bez dodatku cukru, a także ziołowe napary. Zgodnie z zaleceniem dietetycznym powinniśmy pić około 2 lub 2,5 litrów wody dziennie.

Kawa. Mała czarna to dla wielu ratunek podczas spadku energii – jedni stawiają na kawę, inni wybierają LevelUp, Tigera lub inny napój energetyczny. Jednak to utrzymanie stabilnego poziomu cukru we krwi jest sposobem na zachowanie stałego poziomu energii. Dzięki temu nie odczuwasz wzlotów i spadków energii, bo poziom glukozy we krwi nie spada ani nie wzrasta nagle.

Zaczerpnij powietrza – sztuka oddychania. Weź kilka głębokich oddechów, zamiast sięgać po napój energetyczny. Koncentracja na oddechu pozwoli odgonić negatywne myśli na temat czynności, którą wolimy odwlec, a także zmniejszy stres i podniesie poziom energii nie gorzej niż LevelUp czy Oshee. Ważne jest też regularne wietrzenie pomieszczenia, w którym się przebywa – mieszkania czy biura w pracy.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna