Błędy popełniane podczas odchudzania

W dzisiejszych czasach o idealną sylwetkę jest niezwykle trudno. Praktycznie na każdym kroku kuszą nas fast foody, słodycze czy też inne kaloryczne przyjemności. Może zdarzyć się tak, że oddamy się w całości tym przyjemnościom. Szczególnie łatwo o to jesienią oraz zimą gdzie pod kilkoma warstwami ubrań nie widać za bardzo nadprogramowych kilogramów. Sytuacja diametralnie zmienia się wiosną kiedy to zaczynamy nieco bardziej odkrywać nasze ciało. Zachęcamy więc wszystkie osoby, które chcą zrzucić nieco kilogramów do zapoznania się z kilkoma błędami jakie najczęściej są popełniane podczas odchudzania. W artykule zawarliśmy także triki, które mogą pomóc w dążeniu do wymarzonej wagi.

Regularne posiłki

Do odchudzania trzeba podejść z konkretnym planem. Tyczy się do wielu kwestii w tym także dokładnego rozplanowania posiłków. O ile to możliwe najlepiej trzymać się cały czas stałych godzin. Jak rekomendują dietetycy posiłków w ciągu dnia powinno być 5 zjadanych w odstępie od 3 do 4 godzin. Warto trzymać się takiego układu, żeby nie powielać błędów dużej części osób, które np. są pochłonięci pracą w ciągu dnia i objadają się wieczorem bądź co gorsza robią to przed samym snem.

Cheat Meal

Całkowita rezygnacja z tego co wyjątkowo lubimy wbrew pozorom nie przyśpieszy a właśnie może nawet spowolnić proces odchudzania. Od czasu do czasu ze spokojną głową można pozwolić sobie na kilka kosteczek ulubionej czekolady czy też kawałek pysznego ciasta. Jeśli będzie to odbywało się np. raz w tygodniu to na pewno nie wpłynie to na naszą wagę. Wprowadzenie do swojego życia tak zwanych cheat mealów jest jednak często powielanym błędem. Dlaczego? Otóż ich założenie polega na całkowitym zaprzestaniu liczenia kalorii przez np. jeden dzień w tygodniu. Może to prowadzić do ostatecznej klęski odchudzania ponieważ bardzo często w ciągu takiego dnia pochłania się tak dużą ilość kalorii, że nadrabia się zaległości z całego tygodnia często nawet z nawiązką.

Przeczytaj także:  3 skuteczne sposoby na poprawienie formy do lata!

Kilka przydatnych trików

Jeśli naprawdę chcesz skutecznie schudnąć warto abyś zapoznał się z kilkoma trikami, które pozwolą Ci ograniczyć ilość spożywanych kalorii.

Używaj mniejszych talerzy

Potrawa podana na mniejszym talerzu będzie wizualnie wyglądać na większą porcję niż jest nią naprawdę. Jest to dość popularny trik, który pozwala w pewien sposób “oszukać” nasz mózg, który przyjmie informację, że spożyliśmy dużą porcję pokarmu no bo przecież talerz był pełny.

Czerwony kolor

Kolejna niezwykła ciekawostka. Jak twierdzą naukowcy jadając z czerwonych talerzy zjemy znacznie mniej. Dzieje się tak ponieważ nasz mózg odbiera kolor czerwony jako ostrzeżenie. Przesadzanie z jedzeniem i kolejne dokładni z pewnością nie będą już wchodzić w grę.

Woda przed posiłkiem

Zanim przejdziesz do spożywania samego pokarmu wypij szklankę wody. Bardzo często pod uczuciem głodu kryje się właśnie pragnienie. Woda dodatkowo zapełni nasz żołądek dzięki czemu szybciej poczujemy się pełni.

Podobne posty:

Przeczytaj także:  Dieta wątrobowa – 5 porad dotyczących tego, co jeść przy chorej wątrobie
Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook