Kontakty biznesowe – jak je utrzymać z sukcesem?

Oceń ten artykuł:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Jak zwracać się do ludzi, z którymi pracujemy, aby odnieść najlepsze efekty? Jaką strategię obrać, aby nasze działania przynosiły największy skutek? I co zrobić, aby wypaść jak najlepiej w oczach przełożonych?

Jak dbać o kontakty biznesowe?

Jak dowiedzieć się można z bloga APC Instytut, kontakty biznesowe, od których zależy Twój awans czy możliwość rozwoju kariery zawodowej, stanowią pewnego rodzaju grę. Jakie mechanizmy wykorzystywać by wpłynąć na innych ludzi? Jakich słów używać? W jaki sposób zaprezentować się by osiągnąć własne cele? I jak przy tym pozostać uczciwym, tak wobec siebie, jak i innych?

Skupiaj się na tym, czego potrzebują… inni

Ludzie bardzo lubią wyrażać swoje potrzeby. Mówić o sobie i mieć oddanego, wiernego słuchacza. Czują się dobrze, kiedy wiedzą, że ich potrzeby są dla kogoś ważne, a to, co mówią – zasługujące na uwagę i uznanie. Wykorzystaj to. Jeśli chcesz dostać awans, skup się na tym, czego potrzebuje Twój szef. Jakich cech szuka u idealnego pracownika? Co jest dla niego ważne? Słuchaj, obserwuj i wdrażaj w życie.

Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś

Pamiętaj, kłamstwo zawsze prędzej czy później się wyda, a Ty stracisz tylko cenną energię na podtrzymywanie swojego iluzorycznego wizerunku. Wbrew pozorom, jest to wykańczające zadanie. Zdecydowanie lepiej, jeżeli pójdziesz drogą szczerości (co wcale nie oznacza informowania wszystkich dookoła o swoich wadach!) i pozytywnego nastawienia.

Zwyciężaj działaniem, a nie przekonywaniem

Im więcej udowadniasz i pokazujesz, tym jesteś bardziej wiarygodny. Im więcej mówisz, wyjaśniasz, tłumaczysz – tym więcej tracisz. Działanie to klucz do celu, nie zaś teoretyzowanie.

Nie angażuj się w sprawy innych

Bądź „niezależny jak Szwajcaria”. Angażowanie się w sprawy innych, w kontaktach biznesowych, nie przyniesie Ci nic dobrego. Zachowując niezależność, zwiększasz swoje możliwości oddziaływania, a jednocześnie nikogo do siebie negatywnie nie nastawiasz.

Panuj nad czasem

Pośpiech, zdezorientowanie… To wszystko sprawia, że ludzie odbierają Cię jako osobę, która nie przemyślała dobrze swojego zachowania i planu dnia oraz obowiązków. Sprawiaj wrażenie spokojnego i panującego nad czasem – dokładnie tak, jakbyś był pewien, że zawsze zdążysz, że zawsze Ci się uda.

Jeśli spodobał Ci się artykuł i chcesz być na bieżąco >> POLUB FashionAndBeauty.pl na facebook


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *