Ślub jest najważniejszym momentem w życiu każdej rodziny. Jest najważniejszą deklaracją, na jaką może zdecydować się para zakochanych. Sam ślub to radosny moment, którym chcemy podzielić się z najbliższymi osobami. Zastanawiasz się, czy warto wysyłać zawiadomienie o ślubie? Jak je przygotować? Odpowiedzi poznaj w dzisiejszym artykule!
Czym jest zawiadomienie o ślubie?
Jest to oficjalny sposób poinformowania o zawarciu związku małżeńskiego. Zawiadomienia o ślubie wysyłamy do osób, których nie jesteśmy w stanie zaprosić na wesele. Jest to tym samym forma zaproszenia jedynie na uroczystość odbywającą się w kościele lub urzędzie stanu cywilnego. Może być skierowana do dalszej rodziny, przyjaciół, sąsiadów oraz bliższych współpracowników. Najczęściej na rozwiązanie to decydują się osoby, które zrezygnowały z tradycyjnego wystawnego wesela na rzecz skromniejszego obiadu dla najbliższych.
Tradycyjnie zawiadomienie wysyłane było pocztą. Współcześnie coraz więcej osób decyduje się na wykonanie telefonu lub wysłanie maila. Warto pamiętać jednak, iż przez wiele osób, zwłaszcza starszych, taka forma zawiadomienia o ślubie może wydawać się niekulturalna i mało taktowna. Niekiedy konieczne może okazać się zawiadomienie o zmianie daty ślubu, które powinno dotrzeć do wszystkich zaproszonych osób. Konieczne jest jak najszybsze przekazanie informacji o zmianie dnia i godziny uroczystości, tak aby goście mieli czas na przygotowanie do ślubu.
Czy warto wysyłać zawiadomienie o ślubie do pracy?
Wiele osób zastanawia się, czy wysłać zawiadomienie o ślubie do pracy. Najlepiej ograniczyć zaproszenia jedynie do najbliższych współpracowników, z którymi utrzymujemy kontakt. Jeśli nasze relacje są jedynie powierzchowne i sporadyczne, wręczenie zawiadomienia może być wyjątkowo niekomfortowe dla obu stron. Uroczystości ślubne mają charakter wydarzenia rodzinnego i prywatnego. Nie ma tym samym obowiązku, aby informować o uroczystości współpracowników. Będzie to jednak miły gest w przypadku bliższych znajomych z pracy.
Jeśli zdecydowałeś się na przygotowanie zawiadomienia dla osób z Twojego zespołu, najłatwiej będzie osobiście je wręczyć. Ciekawym sposobem jest wysłanie ogólnego zawiadomienia do wszystkich współpracowników oraz zamieszczenie informacji na temat daty i godziny spotkania w kościele lub urzędzie. Będzie to niezobowiązująca forma, która najprawdopodobniej zaowocuje stworzeniem i wysłaniem delegacji, składającej się z najbliższych Ci osób.
Zawiadomienia o ślubie – tekst i oprawa graficzna
Planujesz organizację ślubu? Nie zapomnij o jak najszybszym rozesłaniu zaproszenia i zawiadomienia o ślubie. Tekst nie musi być szczególnie rozbudowany. Jeśli cenisz minimalizm, postaw na prostą formę, skupiającą wszystkie najważniejsze informacje. Najprościej będzie skorzystać z gotowych, drukowanych zawiadomień z miejscem na uzupełnienie danych.
Jak wygląda zawiadomienie o ślubie? Szablon najczęściej ogranicza się do imion i nazwisk przyszłych małżonków, daty, godziny i miejsca spotkania. Konieczne jest podanie nazwy kościoła, urzędu oraz dokładny adres, który ułatwi znalezienie właściwej lokalizacji. Warto pamiętać, iż niektórzy uczestnicy mieszkają na co dzień w innym mieście i informacje te nie są dla nich oczywiste.
Jak przygotować zawiadomienie o ślubie cywilnym?
Zasadniczo zawiadomienie o ślubie cywilnym nie różni się zbytnio od tego dotyczącego ślubu kościelnego. Wybierając szablon, warto zwrócić uwagę, czy nigdzie nie pojawia się słowo kościół. Sama oprawa graficzna oraz forma pozostają takie same. Ślub i wesele wymagają odpowiedniej oprawy. Jeśli zależy Ci na aspektach wizualnych, wybierz zawiadomienie w takim samym stylu jak zaproszenie.
Dodatkowo postaw na jedną stylistykę podczas aranżowania uroczystości. Kreacje, dekoracje oraz wybór miejsc powinny tworzyć spójną i harmonijną całość. Pamiętaj, że dla wielu osób zaproszenia i zawiadomienia o ślubie są pamiątką. Zadbaj o to, aby wyglądały ciekawie i kojarzyły się z uroczystością. Jeśli zależy Ci na oryginalności, możesz zdecydować się na samodzielne przygotowanie unikalnego projektu.